Cela pečena cvetača

Ne dolgo nazaj sem na blogu delila recept za cvetačne zrezke, ki vas je navdušil, vsaj tako kaže število vaših ogledov recepta. 🙂 Iz tega razloga sem se odločila, da je čas da poskušam speči celotno glavo cvetače kot glavno jed. Pripravo sem že večkrat spremljala pri kuharskih mojstrih in bil je že čas, da poskusim tudi sama. Niti malo mi ni žal, saj je bila pečena z vsemi dodatki odlično vegansko/vegeterijansko kosilo. Ostanke sva pojedla naslednji dan in imela sem občutek, da je cvetača še okusnejša, saj je vase posrkala vse začimbe.

Cvetača je bila pripravljena v stilu “middle eastern food”, saj jo povzdignejo okusi tahinija, jogurta s česnom in granatnega jabolka. Pečeni cvetači se poda tudi kakšna druga omaka, naslednji dan sem ostanke postregla z gorčično omako s smetano in čebulo. Naslednjič poskusim s čebulno omako. Zraven moramo postreči nek dodatek v obliki omake, saj bi bila drugače jed dolgočasna in suha. Moje mnenje. 😂

Pri pripravi menim, da sem naredila dve manjši napaki, in sicer z izbiro jogurta in to, da začimbne mešanice nisem premazala tudi ob spodnji strani cvetače. S tem bi mešanica začim bolje prodrla v cvetačo ob njenem korenu.

Za več dnevnih vsebin in idej spremljajte moj INSTAGRAM profil.

Sestavine:

  • 1 glava cvetače
  • olivno olje
  • začimbe: 1 žlička mlete kumine, 1 žlička sladke paprike, polovica žličke mletega čilija, 1 žlička mletega česna, sol, poper

Pečico segrejemo na 200°C. Cvetači odrežemo zunanje liste in štrleči koren, da bo lahko sedela na pekaču. Cvetačo v celoti premažemo z olivnim oljem in jo položimo v pekač. Na dno pekača prilijemo par žlic vode in cvetačo pečemo 45 minut.

V tem času si pripravimo začimbno mešanico, in sicer zmešamo kumino, sladko papriko, čili, česen, sol in poper. Dodamo toliko olivnega olja, da dobimo mazljivo zmes.

Cvetačo vzamemo iz pečice in jo s čopičem premažemo s polovico začimbne mešanice. Vrnemo v pečico za 20 minut. Cvetačo po poteku časa še enkrat vzamemo iz pečice in jo drugič premažemo s preostalo začimbno mešanico. Vrnemo v pečico za nadaljnjih 20 minut.

Priporočam, da pečenost cvetače preverimo z nožem, ki ga porinemo v center. V kolikor je mehka potem je dovolj pečena. V kolikor ni, čas peke ustrezno podaljšamo.

Sestavine za jogurtovo omako:

  • 400-500g jogurta (če hočete vegansko kosilo naj bo rastlinskega izvora)
  • 3 stroki česna
  • 1 žlica limoninega soka
  • sol

Priprava:

Jogurt s česnom je meni odlična popestritev pečenega piščanca na grški način, kebaba, falaflov in ostalih jedi. Priporočam, da jogurt s česnom pripravite par ur vnaprej, da okus česna prepoji jogurt. Jogurt stresemo v posodo, dodamo strte tri stroke česna, limonin sok in sol. Premešamo in shranimo v hladilnik do uporabe.

Sestavine za tahini omako:

  • 3 žlice tahini paste
  • sok manjše limone
  • 1 žlička agavinega sirupa
  • sol
  • voda

Priprava: Tahini pasto zmešamo z limoninim sokom, dodamo sol, agavo (sladilo, ki oblaži okus tanijija) in poper ter toliko vode, da dobimo tekočo omako.

Dno servirnega krožnika premažemo z jogurtom, nanj položimo cvetačo in čez njo prelijemo par žlic tahinijeve omake. Na koncu okrasimo s semeni granatnega jabolka in svežim peteršiljem.

sladke-petke.si