Pražen tofu z zelenjavo

To je prva objava na portalu, v kateri sem uporabila tofu. Tofu je rastlinski vir beljakovin pridelan iz soje. V veganski kulinariki je najpogostejši nadomestek mesa in mesnih izdelkov. V najino kuhinjo se je prikradel lani, ko sva zmanjšala količine mesa na najinem jedilniku. To ne pomeni, da mesa ne uživava, le da večkrat kot v preteklosti poseževa po jedeh, ki ga ne vsebujejo.

Tofu dobimo v vsaki bolje založeni trgovini oziroma tudi v DM-u in Mullerju. Pred pripravo tofuja je nujno potrebno, da ga dobro stisnemo in iz njega odstranimo vso odvečno vodo. Okusa nima izrazitega, zato je potrebno da ga povzdignemo z začimbami. Marinada je najboljša prijateljica tofuja.

Sama ga z veseljem dodam v solate, juhe, testenine in azijske jedi. Odkar spremljam vegansko kuhinjo pa opažam, da je njegova uporaba zelo vsestranska, saj se svilen tofu dodaja tudi v sladice.

Za več dnevnih vsebin in idej spremljajte moj INSTAGRAM profil.

Sestavine:

  • paket čvrstega tofuja
  • 1 žlička škroba
  • sol, dimljena paprika in sladka paprika
  • olivno olje
  • 2 stroka česna
  • košček ingverja
  • 1 rdeča čebula
  • cvetovi manjšega brokolija
  • 1 rdeč čili
  • 2 mladi čebuli
  • peteršilj
  • omaka: 4 žlice vode, 2 žlici sojine omake, 1 žlica riževega kisa, 1 žlica ostrigine omake, 1 žlica agavinega sirupa, 1 žlica čilijeve omake in 1 žlička škroba, ki omako zgosti
  • kuhan basmati riž

Priprava:

Iz tofuja iztisnemo odvečno tekočino. Narežemo ga na kocke in ga začinimo z žlico olivnega olja, žličko škroba, soljo, sladko in dimljeno papriko. Škrob bo pomagal, da bo tofu hrustljav. Kocke tofuja razporedimo na pekač obložen s peki papirjem in ga pečemo v pečici segreti na 200°C trideset minut. Po petnajstih minutah peke ga obrnemo. Tofu lahko spečemo tudi na štedilniku, v ponev dodamo olivno olje in tofu popečemo iz vseh strani.

Česen nasekljamo, ingver naribamo. Brokoliju odstranimo cvetove in jih prerežemo na polovico oz. na četrtine, v kolikor so cvetovi večji. Čebulo narežemo na kolobarje, mlado čebulo narežemo ter peteršilj nasekljamo na drobno. Za omako zmešamo vse sestavine skupaj. V kolikor v shrambi nimate riževega kisa uporabite drug kis ali limono/limeto, namesto ostrigine omake dodajte žlico sojine omake. Zavedam se, da večina nima doma vseh sestavin, ampak to ne pomeni da jedi ne morete pripraviti. Nadomestite jo le s podobno sestavino.

Vok ali večjo ponev segrejemo na zmernem ognju z malce olivnega olja. Ko je olje vroče dodamo čebulo, ingver, česen in čili. Popražimo in dodamo brokoli in pražimo dokler se ne zmehča.

V vok stresemo pečen tofu in pripravljeno omako. Dušimo minuto do dve, da se omaka zgosti in nato dodamo narezano mlado čebulo ter peteršilj. Poskusimo in po potrebi dodatno začinimo. Pred postrežbo dodamo žlico sezamovega olja, potresemo z oreščki, par kapljicami limetinega soka in postrežemo s kuhanim rižem. Kuhanemu rižu vedno dodam žlico sojine omake, da ni tako pust.

sladke-petke.si